14 Ιανουαρίου 2013

Καλωσόρισμα

Αρχή παραμυθιού, καλημέρα σας. Ένα ιστολόγιο (μπλογκ στα ελληνικά) κατέβασε πανιά, ένα καινούριο ανοίγει τα δικά του. Η λέξη ιστολόγιο βέβαια, δεν έχει σχέση με τα πανιά, τα ιστία, αφού εκεί είναι η λέξη ιστός απ' την οποία προέρχεται (μιας και το ίντερνετ λέγεται και ιστός μιας και είναι μπλεγμένο όπως ο ιστός της αράχνης). Όμως, σήμερα ξεκινάμε το ιστολόγιο αυτό κι είναι σαν ένα μικρό βαρκάκι με πανί που βγαίνει στον ωκεανό των πληροφοριών. Αυτό που έκλεισε είναι τα «Γράμματα απ' τη Γερμανία». Κι αυτό π' ανοίγει είναι ένα ιστολόγιο με θέμα το φαγητό. Συνταγές δηλαδή. Βέβαια, δεν είναι περιοριστικό αυτό, μιας και, όπως υπήρχε συνήθεια και στο προηγούμενο, θα έχουμε κι άλλα θέματα. Ταξιδιωτικά, απόψεις επί της επικαιρότητας, ιστορίες διάφορες. Αλλά ο βασικός κορμός θα είναι οι συνταγές.

Αυτά όλα όμως δημιουργούν μερικές απορίες. Και πρώτα πρώτα γιατί πρέπει να υπάρξει καινούριο ιστολόγιο για συνταγές. Είναι λίγα αυτά που υπάρχουν; Σίγουρα όχι. Το αντίθετο μάλιστα. Υπάρχουν πολλά. Ε, ένα ακόμα δεν βλάφτει. Εξάλλου, πολλές από τις συνταγές που θα μπουν εδώ υπάρχουν ήδη δημοσιευμένες στο ίντερνετ με διάφορους τρόπους. Βρίσκονται σε ιστοσελίδα μου, όμως εκεί είναι όπως είχαν διαμορφωθεί πριν καμιά δεκαριά χρόνια και βάλε, δεν έχει γίνει καμιά ανανέωση, καμιά διόρθωση (αλλά κάποιοι φτάνουν μέχρις αυτές). Επιπλέον σ' αυτές δεν υπάρχει ευρετήριο. Είναι η μια κάτω απ' την άλλη, ένα κατεβατό. Εδώ φιλοδοξώ με τις ετικέτες που υπάρχει δυνατότητα να μπουν, να μπορεί να γίνε πιο εύκολα αναζήτηση, ανάλογα με την κατηγορία. Υπάρχουν επίσης σε μορφή βιβλίου (που μάλιστα ενημερώνεται τακτικά). Αυτό όμως έχει το κακό πως πρέπει να το κατεβάζεις ολόκληρο κάθε φορά και δεν ξέρεις και αν θα βρεις αυτό που θέλεις. Έτσι αποφάσισα να το παρουσιάσω και σε δημοσιεύσεις ανεξάρτητες που με μερικά κλικ να βρίσκει κανείς αυτό που θέλει (κι εγώ μαζί δηλ. μιας και συνήθως καταφεύγω στα γραμμένα για να θυμηθώ το πώς φτιάχνονται κάποια φαγητά ή - πολύ περισσότερο - γλυκά). Εξάλλου, για κάποιες συνταγές θα έχει και την ιστορία τους: πού τις βρήκα και τι γνώμη έχω για το αποτέλεσμα.

Απορία δεύτερη; Γιατί θα έπρεπε να κλείσει το προηγούμενο μπλογκ και ν' ανοίξει ένα καινούριο. Μα γιατί η θεματική του έχει κλείσει. Το άλλο είχε θέμα το τι είδα και τι έμαθα κατά τη διάρκεια της απόσπασής μου στη Γερμανία. Τέλειωσε η απόσπαση, τέλειωσαν οι εμπειρίες, τέλειωσαν κι οι σχετικές διηγήσεις. Και δεν θα ήθελα να ανακατέψω τα δυο διαφορετικά θέματα. Βέβαια εκεί είχε και ταξιδιωτικές εντυπώσεις, κάτι που θα υπάρχει κι εδώ. Εξάλλου υπήρξε μια υπόσχεση για παρουσίαση εικόνων απ' τη Λέσβο, κάτι που δεν έγινε. Ε, θα γίνει από δω. Κι όχι μόνο αυτό αλλά θα υπάρξουν και εικόνες και από μελλοντικά ταξίδια ή αναμνήσεις από παλιότερα. Θα μπορούσε ίσως να υπάρχουν τα δυο μπλογκ παράλληλα; Θα μου δημιουργούσε αρκετό άγχος και μπέρδεμα. Προτιμώ το κάθε πράγμα ξεχωριστά.

Οι συνταγές αυτές είναι από πολλές διαφορετικές πηγές. Πρώτη πηγή η μητέρα μου Μαρία. Απ' αυτήν έχω τις πρώτες οδηγίες, αυτή χρησιμοποιεί τις σημειώσεις μου, εκφράζει τις κριτικές τις ενστάσεις της και προτείνει - επιβάλει τροποποιήσεις. Από κει πέρα και η γυναίκα μου, Μαρία κι αυτή, συμμετέχει στο όλο εγχείρημα, ενώ τελευταία έχω και παρεμβάσεις απ' την κόρη μου Ειρήνη. Παρεμβάσεις με συνταγές που βρίσκει από φίλες της ή που διαβάζει ή βλέπει στην τηλεόραση και τις θεωρεί ενδιαφέρουσες για δοκιμή. Και μιας και ανέφερα την τηλεόραση είναι κι αυτή πηγή για κάποιες συνταγές. Τις είδα και μ' αρέσανε και τις κατέγραψα να τις έχω. Προσαρμοσμένες συνήθως στα δικά μου γούστα ή μέτρα. Αλλά κι από φίλους και γνωστούς που όταν φάω κάτι και μ' αρέσει τους ζητώ τη συνταγή. Στην περίπτωση αυτή δίπλα στο όνομα του φαγητού, αναφέρω και το όνομα αυτού απ' τον οποίο το πήρα!

Πηγή συνταγών και το ίντερνετ, εκεί όπου φιλοδοξούν να κάνουν καριέρα(!) κι οι δικές μου. Μόνο που όπως όλα τα πράγματα, το ίντερνετ θέλει προσοχή. Έχει διαμάντια έχει και σκουπίδια. Χρειάζεται να μπορείς να ξεχωρίσεις αυτό που σου προτείνει αν ταιριάζει στα δικά σου γούστα. Για παράδειγμα έχω βρει αξιόλογα πράγματα στις Συνταγές της Παρέας. Όπως για παράδειγμα τις οδηγίες (δεν μπορώ να το ονομάσω συνταγή μιας και ήταν πολλές και διάφορες ιδέες) για τη γαλοπούλα που έφτιαξα τα Χριστούγεννα. Εξαιρετικά πετυχημένο το αποτέλεσμα, ποτέ δεν μπορούσα να φανταστώ πως μπορεί να γίνει τόσο καλή η γαλοπούλα. Ξεκίνησα αρνητικός στην ιδέα και στο τέλος έγλυφα και τα δάχτυλά μου. Κι όχι μόνο εγώ. Θα πρέπει να τη συνθέσω κάποια στιγμή σε ενιαία συνταγή όλ' αυτά, αλλά μάλλον θα την αφήσω για επετειακή δημοσίευση.

Ευχαριστώ όλους όσους μ' ακολούθησαν στο προηγούμενο ταξίδι. Ελπίζω πως κι αυτό που ξεκινάει σήμερα θα είναι ενδιαφέρον κι όσοι συνταξιδιώτες δεν θ' απογοητευτούν. Αν κάποια συνταγή μεταφερθεί απ' την οθόνη στο πιάτο, θα ήθελα να ξέρω το αποτέλεσμα. Κρίσεις και ιδέες για το πώς μπορεί να βελτιωθεί, αλλά και αν άρεσε ή όχι είναι όχι απλά ευπρόσδεκτες, αλλά επιβάλλεται να υπάρχουν.

1 σχόλιο:

  1. Καλοτάξιδο λοιπόν και αυτό το ημερολόγιο γευστικού οδοιπορικού! Τυχαίο οτι μου αρέσουν εξίσου τα ταξίδια , αλλά και οι γεύσεις , οι μυρωδιές, οι μεζέδες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.