18 Ιανουαρίου 2013

Πατατόπιτα με μπέικον – ρίγανη

Στο Μόναχο όταν ήμασταν, δεν θυμάμαι για ποιο λόγο, ήθελε η Μαρία ντε και καλά να φτιάξει κάτι γλυκό. Πίτα κατά προτίμηση. Μου έστειλε λοιπόν μια διεύθυνση για να δω και να διαλέξω μια απ' τις πίτες που παρουσίαζε εκεί. Κι εγώ διάλεξα την πατατόπιτα! Μα δεν είναι γλυκό. Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο. Εγώ δεν ήθελα γλυκό κι εκεί είχαμε τη διαφωνία. Στο σάιτ λοιπόν που μου έστειλε (και που δεν θυμάμαι ποιο είναι), μάλλον από λάθος μαζί με τα γλυκά είχε και την πατατόπιτα. Ακριβώς με τον τίτλο που την έχω κι εγώ εδώ. Και με εντυπωσίασε. Αμ έπος, αμ έργον. Την δοκιμάσαμε άμεσα, εγώ πρόσθεσα και το κρεμμύδι (που μ' αρέσει και δένει με την πατάτα πολύ) και ξετρελαθήκαμε. Φτιάχνω μια μέρα ένα ταψί να το πάω στο σχολείο στα αποχαιρετιστήρια και επιβεβαιώνομαι. Το ταψί αδειάζει σε χρόνο ντε-τε, τόσο που οι τελευταίοι δεν πρόλαβαν!

Την πατατόπιτα την έφτιαξα πάλι της προηγούμενες μέρες και το έλεγα στη Βίκη που μου έκανε μια ουσιαστική παρατήρηση σχετικά με τη ρίγανη. Όταν της έλεγα τα υλικά, ανέφερα τη ρίγανη σκέτα και μου λέει "αν είναι φρέσκια, δεν θα είναι καλύτερη"; Τότε θυμήθηκα πως στη συνταγή έλεγε ακριβώς φρέσκια. Γιατί αν είναι ξερή και βάλεις παραπάνω, πικρίζει. Ενώ η φρέσκια, λέει η Βίκη, όχι (κάτι που δεν το ήξερα).

Υλικά

1 κιλό πατάτες
250 γρ. μπέικον, κομμένες σε καρέ
2 κρεμμύδια κομμένα σε φέτες
1 κουταλιά φύλλα φρέσκιας ρίγανης, ψιλοκομμένα (ή 1 κουταλάκι ξερή ρίγανη)
300 ml κρέμα γάλακτος
200 γρ. τριμμένο τυρί κίτρινο, κατά τα γούστα μου
2 κουταλάκια βούτυρο ή λάδι για το ταψί
1/2 κουταλάκι κύμινο
αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Εκτέλεση

Καθαρίζω τις πατάτες τις κόβω και τις βάζω σε μια κατσαρόλα (ή σε χύτρα). Προσθέτω νερό, να τις καλύπτει περίπου κατά 2 εκ., και αλάτι και τις βράζω να μαλακώσουν (ή τις φτιάχνω στον ατμό). Τις βγάζω και τις λιώνω να γίνουν πουρές.
Σοτάρω το μπέικον και το κρεμμύδι σε αντικολλητικό τηγάνι, σε μέτρια προς δυνατή φωτιά για 4-5 λεπτά μέχρι να ροδίσει. Αδειάζω το μπέικον στο μπολ με τις πατάτες, προσθέτω την κρέμα γάλακτος, λιγότερο απ’ το μισό τυρί, ρίγανη, κύμινο, πιπέρι και αλάτι (με προσοχή γιατί το μπέικον και το τυρί είναι ήδη αλμυρά) και ανακατεύω πολύ καλά.
Αδειάζω το μείγμα σε ένα μέτριο λαδωμένο (ή καλύτερα βουτυρωμένο) ταψί (ή πυρέξ για να το σερβίρω κατευθείαν) και το στρώνω να είναι ισόπαχο. Πασπαλίζω με το τυρί και ψήνω για 20 – 25 λεπτά (να γκρατιναριστεί το τυρί) σε προθερμασμένο φούρνο στους 200° C.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.