31 Μαρτίου 2013

Πατάτες τηγανητές

Πατατούλες τηγανητές το σημερινό θέμα. Τι κι αν είναι ένα πολύ διαδεδομένο φαγητό. Τόσο που, πολλές φορές, αν θέλουμε να πούμε πως κάποιος είναι τελείως άσχετος με την κουζίνα λέμε πως αυτός δεν μπορεί να τηγανίσει ούτε πατάτες. Ακόμα χειρότερα είναι βέβαια με τα βραστά αυγά, αλλά γι' αυτά μια άλλη φορά. Πώς λοιπόν φτιάχνουμε τηγανιτές πατάτες; Η συνταγή είναι για πατάτες στη φριτέζα (κι ας έχει ετικέτα τηγάνι). Που χρειάζεται πολύ λάδι για το τηγάνισμα αλλά αφενός μεν οι πατάτες σ' αυτήν γίνονται πιο νόστιμες αλλά επίσης και πιο υγιεινές, όταν η θερμοκρασία του λαδιού είναι αρκούντως ψηλή, δεν πίνουν πολλά λάδια τα τηγανητά μας. Επίσης το λάδι δεν είναι μιας χρήσης. Αν τις προτιμάει κάποιος σε τηγάνι, πρέπει να έχει υπομονή να κάψει καλά το λάδι (δεν υπάρχουν βαθμοί). Το τι είδους λάδι θα είναι υπάρχουν αρκετές αντικρουόμενες απόψεις. Εγώ χρησιμοποιώ ελαιόλαδο, μου έχει αρκετό στη διάθεσή μου η μάνα μου!

Υλικά

2 κιλά πατάτες
λάδι για το τηγάνισμα

Εκτέλεση

Καθαρίζω τις πατάτες τις πλένω και τις κόβω μακρόστενες (μπαστουνάκια). Βάζω το λάδι να κάψει καλά (175°C στη φριτέζα). Ρίχνω τις πατάτες και τις τηγανίζω για 8 – 9 λεπτά.
Αν δεν έχω φριτέζα μπορώ να χρησιμοποιήσω ένα κατσαρόλι (και το λάδι το κρατάμε κι εδώ για καμιά δεκαριά τηγανίσματα). Αυτό κάναμε και στο χωριό μου τα παλιά χρόνια, όταν ήμουνα μικρός. Εντάξει, τα ακόμα παλιότερα, οι πατάτες τηγανίζονταν στο τηγάνι και μόνο. Αυτές όμως η γιαγιά μου τις έκοβε λίγο πιο χοντρές ή σε φέτες, στρογγυλές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.