12 Αυγούστου 2013

Παστίτσιο

Από τις πρώτες συνταγές που έγραψα. Πιτσιρικάς ήμουνα κι ήθελε να φτιάξει η μάνα μου παστίτσιο, ποιος ξέρει για ποιο λόγο. Κι επειδή δεν ήξερε πώς να φτιάξει τη μπεσαμέλ μ' έστειλε στη νονά μου, λίγο παρακάτω, που είχε τσελεμεντέ να γράψω τη συνταγή! Πόσο ίδια είναι από τότε, δεν μπορώ να πω, αλλά η βασική ιδέα δεν αλλάζει. Ίσως έχω αλλάξει κάποια αναλογία ή να έχω προσθέσει υλικά του γούστου μου, αλλά το παστίτσιο έτσι φτιάχνεται πάντα.

Υλικά (για 8 μερίδες)

500 γρ. μακαρόνια τρυπητά
600 γρ. κιμάς
3 – 4 ώριμες τομάτες ψιλοκομμένες ή 1 κουτί κονκασέ
2 μέτρια κρεμμύδια
2 καρότα
λάδι
Αλάτι, πιπέρι (μαύρο και κόκκινο)
Μοσχοκάρυδο
Γαρύφαλλο, μπαχάρι
Φρυγανιά τριμμένη
Τυρί τριμμένο
1 δόση μπεσαμέλ

Εκτέλεση

Τσιγαρίζω το κρεμμύδι και τον κιμά με λίγο αλάτι και το σβήνω αν θέλω με λίγο κρασί. Προσθέτω τις τομάτες και τα μπαχαρικά και τα αφήνω να σιγοβράσουν για 20’ τουλάχιστον να πιουν τα νερά τους.
Βράζω τα μακαρόνια, τα σουρώνω και τα βουτυρώνω.
Τα στρώνω σε ταψί λαδωμένο και ραντισμένο με λίγη φρυγανιά. Από πάνω στρώνω τον κιμά πασπαλίζω με αρκετό τυρί, προσθέτω και τη μπεσαμέλ (στην οποία έχω προσθέσει τυρί τριμμένο) και από πάνω ραντίζω λίγη φρυγανιά και τυρί (ώστε όταν ψηθεί να έχει ένα πιο σκούρο χρώμα σε κάποια μέρη).
Ψήνω το παστίτσιο σε μέτριο προς δυνατό φούρνο (180 – 200 βαθμούς) για 45’ περίπου, μέχρι να ροδίσει η κρέμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.