29 Μαΐου 2015

Διόρθωση της μυωπίας μου με λέιζερ

Ημερολόγιο

Στο προηγούμενο έγραφα αφενός για τις εξελίξεις στην χειρουργική διόρθωση της μυωπίας κι αφετέρου (και παράλληλα) πώς αντιμετώπιζα εγώ το πρόβλημα της μυωπίας μου. Κι ενώ την έχω και με παιδεύει πάνω από 40 χρόνια, ξαφνικά φέτος αποφασίζω να απαλλαγώ απ' αυτήν. Κι απαλλάχτηκα. Ε, είπα να καταγράψω σ' ένα "ημερολόγιο" το πώς και το τι. Μια ιδιαιτερότητα είναι πως το ημερολόγιο θα συμπληρώνεται (θα ενημερώνεται και θα επικαιροποιείται) και μετά το σημερινό ανέβασμα.

2013, Φλεβάρης

Η Ειρήνη κάνει την επέμβαση. Την συνοδεύω εγώ. Την ιστορία την αφηγείται στο μπλογκ. Εγώ δεν το σκέφτομαι.

2015, 17 Απρίλη

Έχουμε μόλις επιστρέψει απ' το ταξίδι στις Δαλματικές. Που πάλι σκεφτόμουνα την πιθανότητα για επέμβαση με λέιζερ.Και το συζητούσαμε με την Ειρήνη, μαζί με τις εντυπώσεις μας απ' το ταξίδι. Και εκεί που συζητάμε το αποφασίζω επιτόπου να πάω στον Σιάπκα, τον οφθαλμίατρό μας από το 2001 που λέγαμε, να δούμε αν μπορεί να γίνει η επέμβαση, αλλά και (μιας και δεν περίμενα πως θα υπήρχαν προβλήματα) να ορίσουμε ημερομηνία. Πήγα με φακούς, βέβαια, αλλά  τους βγάζω για την εξέταση και μιας και συμφωνούμε να προχωρήσουμε δεν τους ξαναβάζω. Και μου μένει το στοκ φακών και υγρών που είχα. Το ραντεβού προσδιορίζεται στις 13 Μαΐου.

2015, 7 Μάη

Επίσκεψη στο ιατρείο για έναν τελικό έλεγχο λίγο πριν την επέμβαση. Συζητάμε και την τιμή. Θα είναι 1.400€.

2015, 13 Μαΐου

Η μεγάλη μέρα. Το ραντεβού είναι στις 8:30. Πάμε στο Όμμα με την Ειρήνη που θα ανταποδώσει την εξυπηρέτηση του '13. 8:25 είμαστε στη ρεσεψιόν. Στοιχεία, λεξοτανίλ(!) έλεγχος σε 5 - 6 μηχανήματα, κοίτα το πράσινο φωτάκι, κοίτα το μπλε φωτάκι. Αναμονή. Έρχεται ο γιατρός και με ενημερώνει πως λόγω κατασκευαστικού του κερατοειδούς δεν μπορεί να γίνει η PRK που προγραμμάτιζε. Υπάρχει λύση; Ναι, η PRK έξτρα. Ωραία, αυτό τι πάει να πει; 300€ έξτρα. Συμφωνώ αλλά τελικά μου τα κάνει δώρο.

Μπαίνουμε στο χειρουργείο. Που μόνο το ντύσιμο θυμίζει χειρουργείο. Κολλύρια, κρύα μάσκα και ξάπλωμα στο κρεβάτι. Το πράσινο φωτάκι με το ένα μάτι Το πορτοκαλί φωτάκι. Διάλειμμα. Το άλλο μάτι. Έτοιμο. Βγαίνουν αυτά που είχαν μπει για να κρατάνε το μάτι ανοιχτό, μένει ένας φακός, παίρνω τις οδηγίες για τη συνέχεια, συνταγή για διάφορα κολλύρια που θα μπαίνουν κάθε δύο, κάθε τέσσερις ή κάθε δώδεκα ώρες. και φεύγουμε. 10:16 είμαστε στο αυτοκίνητο μέσα.
Η επιστροφή στο σπίτι είναι το πιο δύσκολο κομμάτι. Ο ήλιος φέρνει πόνο. Γυρίζουμε σπίτι, μου φέρνει η Ειρήνη τα κολλύρια κι ηρεμώ.

2015, 14 Μαΐου

Επίσκεψη στο γιατρό. Έλεγχος του ματιού με τη λυχνία του. Όλα πάνε καλά.

2015, 18 Μαΐου

Πηγαίνω στο σχολείο κανονικά όλες τις μέρες. Βλέπω τηλεόραση, είμαι στον υπολογιστή. Δεν μπορώ να διαβάσω βιβλίο. Ενδιάμεσα υπάρχουν στιγμές που τα βλέπω όλα θολά. Κι άλλες που καθαρίζουν καταπληκτικά. Το κακό είναι πως η θολερότητα μεγαλώνει αντί αν λιγοστεύει. Αλλά με είχε προειδοποιήσει η Ειρήνη. Ώσπου το πρωί όλα φαίνονται μια χαρά. Επίσκεψη στο γιατρό. Έλεγχος του ματιού με τη λυχνία του. Όλα πάνε καλά.

2015, 20 Μαΐου

Επίσκεψη στο γιατρό. Έλεγχος του ματιού με τη λυχνία του. Βγάζει τους φακούς. Κι όλα θαμπώνουν πάλι. Τα πολλά κολλύρια κομμένα. Μόνο ένα, κάθε έξι ώρες. Η πρώτη φροντίς το πρωί κι η τελευταία το βράδυ. Και παράλληλα τεχνητά δάκρυα (που τα λένε φυσικά. Αλατόνερο είναι). Ρίχνω τα δάκρυα και ξεθαμπώνω. ΣΕ 10' φτου κι απ' την αρχή. Το πρωί είναι πιο καλά, το βράδυ κουράζονται τα μάτια και ζορίζει. Παρόλ' αυτά όλα κινούνται κανονικά. Δουλειές, γίνονται, βόλτες γίνονται. Α, ναι. Απαγορεύεται να πέσει νερό στα μάτια. Μπάνιο, στο σπίτι, με γυαλιά πισίνας. Στη θάλασσα, προφανώς και δεν κάνει. Ακόμα. Για καμιά 10αριά μέρες.

2015, 25 Μαΐου

Επίσκεψη στο γιατρό. Έλεγχος του ματιού, πάει εξαιρετικά. Μετράει και την οπτική οξύτητα, Ό,τι μου έδειξε, το διάβασα άνετα. Αν και, με τα δυο τα μάτια, δεν ελέγχθηκαν χωριστά, αλλά έτσι κι αλλιώς μάλλον είναι νωρίς ακόμα, αν σκεφτώ πώς ήταν με την Ειρήνη. Ραντεβού σε κάνα μήνα, να δούμε και τις εξελίξεις στην πρεσβυωπία που την περιμένουμε να εμφανιστεί :( Βέβαια, εγώ είπα πως γενικά διαβάζω καλά  και μόνο το βράδυ, όταν είναι κουρασμένα τα μάτια εμφανίζονται κάποιες διαταραχές, που είναι γενικότερες, όχι μόνο στα κοντινά. Κι η απάντησή του: "Γιατί, νομίζεις πως οι εικοσάρηδες έχουν τέτοια προβλήματα;". Τι να του πω.

Είν' ο ίδιος που όταν πριν μερικά χρόνια του παραπονιόμουνα πως δεν βλέπω καλά όταν διαβάζω με τους φακούς, εκείνος έλεγε πως δεν έχω πρόβλημα. Μου δίνει λοιπόν την σχετική πινακίδα για έλεγχο κι ανοίγει από πάνω το φως. Εμ, του λέω, με τόσο φως, σίγουρα τα βλέπω όλα. "Και ποιος σου είπε ρε φίλε πως πρέπει να μπορείς να διαβάζεις στο σκοτάδι". Αμ, έλα που παλιότερα μπορούσα. Αν όχι στο σκοτάδι, στο μισοσκόταδο έστω. Τώρα....

2015, 26 Μάη

Αρχίζω να επανέρχομαι στις παλιές καλές συνήθειες. Ξεκινάω πάλι το γυμναστήριο, λούζομαι χωρίς να φοράω γυαλιά, οδηγώ χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Το μόνο που με δυσκολεύει είναι το φως. Σίγουρα φοράω γυαλιά ηλίου όταν βρίσκομαι έξω, αλλά αρχίζω (τώρα) να ενοχλούμαι όταν είμαι μέσα(!). Τραβηγμένες κουρτίνες, κατεβασμένα ρολά και τέτοια. Εντάξει, όχι απόλυτη συσκότιση, αλλά το φως με δυσκολεύει. Έπρεπε να το κάνω πιο χειμώνα.

2015, 12 Ιούνη

Η ζωή συνεχίζεται κανονικά. Βάζω τα κολλύριά μου τακτικά, κάνω ενυδάτωση με τεχνητά δάκρυα όποτε το θυμηθώ (θάπρεπε και παραπάνω, αλλά...) κι όλα πάνε μια χαρά. Έχω ξεκινήσει και τα μπάνια στη θάλασσα. Προς το παρόν χρησιμοποιώ γυαλιά πισίνας, χωρίς να μου το έχει επιβάλει ο γιατρός, αλλά κοντά στο νου κι η γνώση. Μόνο που αυτά, παρόλο που έχουν σκούρο τζάμι μπροστά, δεν είναι αντηλιακά κι έτσι ο ήλιος με δυσκολεύει. Παρόλο που είμαι απογευματινός τύπος, μπαίνω στη θάλασσα μετά τις 6.
Κατά τα άλλα, όλα πάνε μια χαρά. Αν και ακόμα δεν έχω συνηθίσει πως το πρωί που θα σηκωθώ δεν θα πρέπει να φορέσω γυαλιά και βλέπω κανονικά από μόνος  μου. Όπως επίσης το βράδυ μου φαίνεται παράξενο που όταν θα σβήσω το φως δεν έχω να κάνω την κίνηση που τα βγάζω. Χώρια το ότι δεν έχω να βγάλω φακούς προηγούμενα.
Θα συνιστούσα σε κάποιον να προχωρήσει σε μια τέτοια επέμβαση; Αναμφίβολα. Αν μπορεί (γιατί δεν εφαρμόζεται σε όλα τα μάτια, εξαρτάται απ' την κατασκευή του κερατοειδή και το βαθμό μυωπίας) δεν θα πρέπει να τ' αφήνει τόσα χρόνια σαν και μένα.
Αλήθεια, γιατί τα ταμεία να μην ωθούν τους ασφαλισμένους να κάνουν μια τέτοια επέμβαση; Αφού κερδίζουν και οι ασφαλισμένοι, και τα ταμεία σε βάθος χρόνου. Πέρα απ' το ότι αν γινόταν με σύμβαση οι τιμές θα ήταν πού πιο χαμηλές.

2015, 15 Ιούνη

Βρέθηκα από σπόντα στο γιατρό συνοδεύοντας τη Μαρία που κάτι αισθανόταν στο μάτι της (αλλά τελικά όλα καλά). Μιας και με είδε, είπε να κάνουμε την εξέταση σήμερα. Όλα πάνε καλά και με τη βούλα. Τόπε κι ο γιατρός :) Η μέτρηση δείχνει πως η όραση έχει πλήρως αποκατασταθεί. Προς το παρόν η πρεσβυωπία δεν έχει κάνει την εμφάνισή της, καλό αυτό.
Μειώθηκαν οι φορές που μπαίνει το κολλύριο (από 4 σε 3) κι ανανεώθηκε το ραντεβού για μετά από ένα μήνα. Βέβαια εγώ θα λείπω τότε στο χωρίο, οπότε είπαμε πως σε καμιά 20αριά μέρες καλά είναι!

1 σχόλιο:

  1. Χαιρετε!Πολυ ωραια τα γραφεις!Σημερα που πηγα στον οφθαλμιατρο,με ενημερωσε η γραμματεας του ,οτι πριν 3 χρονια ειχε κανει laser στην πρεσβυωπια και τωρα βλεπει μια χαρα!Ενθαρρυντικο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.