14 Αυγούστου 2017

Διόδια και κάρτες (POS)

Το σημερινό σημείωμα είναι εν μέρει μια αναδημοσίευση από το φέισμπουκ της φίλης Βάσως και από κει και πέρα συμπλήρωμα δικό μου. Εξάλλου στο θέμα είχα αναφερθεί κι εγώ παλιότερα, στο παλιό μου μπλογκ στην αναφορά που έκανα για την επάνοδό μου στους ελληνικούς δρόμους. Όμως αυτά ήταν το 2012. Από τότε πέρασαν πολλά χρόνια κι η κυβέρνηση (με την τρόικα που έγινε θεσμοί) επέβαλαν την χρήση του πλαστικού χρήματος όσο το δυνατόν περισσότερο, αναγκάζοντας τους επιχειρηματίες μεγάλους και μικρούς (ακόμα και περίπτερα) να εγκαταστήσουν μηχανάκια και να δέχονται κάρτες. Μηχανάκια που κόστισαν διάφορα ποσά που τα πήραν οι τράπεζες που εκτός απ' αυτά παίρνουν από δω και πέρα μίζα από τις σχετικές συναλλαγές. Αλλά ενώ (και) οι μικροεπιχειρηματίες είναι υποχρεωμένοι να βάλουν σχετικά μηχανάκια, οι εταιρείες των αυτοκινητοδρόμων δεν έχουν σχετική υποχρέωση. Αλλά ας βάλω το σημείωμα της Βάσως:

Κι όμως! Τα ΔΙΟΔΙΑ δεν έχουν POS!!!
Αν ξέμεινες από χρήματα και βασίζεσαι στην κάρτα σου την έβαψες! Αν δεν δηλώσεις αδυναμία και επιμένεις να πληρώσεις...
Σου λένε να κάνεις στην άκρη,
περιμένεις να συμπληρωθούν τα έντυπα,
Πρέπει να πάρεις τηλ για να σου δώσουν to IBAN τους
Παίρνεις τηλέφωνο, δίνεις ξανά τα στοιχεία σου,
σου λένε θα πάρουμε για να σου δώσουμε κωδικό πληρωμής.
Πας στην Τράπεζα, δίνεις τον κωδικό και ψάχνονται γιατί χρειάζονται και αριθμό λογαριασμού.
Αφού βρεθεί και αυτός πληρώνεις προμήθεια 1,50 ευρώ, (το ποσό ήταν 3,90 ευρώ) , και σου ζητάνε και έναν δικό σου λογαριασμό μήπως και χρειαστεί να σου τα επιστρέψουν.
Μετά από όλα αυτά, το πλήρωσες επιτέλους!
Φοβερή εξυπηρέτηση πελατών από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου!!!
ουφ κουράστηκα! Ποιος πληρώνει την καθυστέρηση και την ταλαιπωρία;


Και το δικό μου σχόλιο εκεί:
Οι σταθμοί διοδίων των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ αυτοκινητόδρομων, να διευκρινίσω. Γιατί σε άλλες χώρες η χρήση κάρτας είναι καθιερωμένη χρόνια τώρα. Ακόμα και σε μετωπικά όπως στη Σερβία ή στους ακατονόμαστους γείτονες (που αλλιώς πρέπει να έχεις τοπικό νόμισμα ή μπορεί να δώσεις χαρτονόμισμα ευρώ αλλά θα πάρεις τα ρέστα σε δηνάρια). Κι είναι σίγουρο πως αν πληρώσεις με κάρτα θα έχεις την καλύτερη τιμή συναλλάγματος γιατί αλλιώς υπάρχει αυθαιρεσία (π.χ. για βινιέτα - είδος διοδίου μερικών ημερών - πλήρωσα 12€ μετρητά ενώ όταν το πήρα με κάρτα μου κόστισε λιγότερο από 9)! Και η κάρτα γίνεται δεκτή και απ' τους εισπράκτορες και υπάρχουν λουρίδες που πληρώνεις αυτόματα μόνος σου.

Το κακό δεν είναι μόνο πως δεν έχουν μηχανάκια οι εισπράκτορες, αλλά και πως δεν δέχονται κάρτες ούτε τα μηχανάκια αυτόματων συναλλαγών. Που πρέπει κι εκεί να έχεις ψιλά για να πληρώσεις.

Στα σήματα είσπραξης υπάρχουν και κάρτες αλλά είναι διαγραμμένες. Κάρτες μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για να φορτιστούν τα μηχανάκια (πομποδέκτες) που χρησιμοποιούνται στις ειδικές λουρίδες και πληρώνεις από πριν για να τα ξοδέψεις όποτε περάσεις. Αλλά όχι στους εισπράκτορες, στα γραφεία ή απ' το τηλέφωνο ή απ' το σάιτ της εταιρίας κλπ. Που και με τους πομποδέκτες υπάρχει ένα θέμα αφού η "Νέα Οδός" που διαχειρίζεται τον δρόμο απ' την Αθήνα μέχρι τη Στυλίδα (αλλά τον υπολογίζει για δυο δρόμους) κι απ' το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα δεν συνεργάζεται με τους υπόλοιπους. Ενώ η Εγνατία δεν έχει τέτοια, έχει κάρτα που τη δίνεις στον εισπράκτορα κι έτσι ενώ η εταιρία έχει πάρει τα χρήματά της προκαταβολικά και πολλαπλάσια, δεν έχεις την διευκόλυνση να μην περιμένεις στην ουρά αλλά ας τ' αφήσω αυτό, είν' άλλο θέμα.

Για το θέμα έγινε και ερώτηση στη βουλή, αλλά έτσι κι αλλιώς «Οι εταιρείες λειτουργίας διοδίων, τοποθετούμενες επί της πρότασης της Αρχής μας, αναγνώρισαν την αξία της ανάγκης κάλυψης των καταναλωτών που θα ήθελαν να εξυπηρετηθούν με τη χρήση κάρτας και δεσμεύθηκαν για την εξέταση της δυνατότητας ύπαρξης ενός τουλάχιστον τερματικού POS σε κάθε σταθμό διοδίων», επισημαίνει η Αθηνά Κοντογιάννη από τον “Συνήγορο του Καταναλωτή”».

Δηλαδή, και πάλι ΑΝ θελήσουν οι εταιρίες... Σωθήκαμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.